Ca să nu mai existe niciun dubiu, dar nici vreo speranţă, că trenul de Huşi s-ar putea reîntoarce acasă anul acesta, trebuie spus că societatea care a câştigat licitaţia de închiriere a liniei s-a dovedit, într-adevăr, neserioasă! Nici măcar nu s-a dus să semneze contractul cu CNCF „CFR” SA, fapt pentru care, secţia neinteroperabilă Crasna – Huşi va fi scoasă din nou la licitaţie. „Suntem fără noroc”, cred ceferiştii huşeni.
Entuziasmul pe care huşenii l-au avut în primăvara acestui an, când s-a aflat că o societate din Bucureşti a licitat şi a câştigat, printre altele, linia Crasna – Huşi, s-a stins. Aşa cum se anunţase, până în prima lună de toamnă trenul trebuia să fie în gară! Ce-i drept, mulţi s-au arătat sceptici îndată ce au aflat cine este firma care a câştigat licitaţia, SC Fulger Transport Interurban de Călători SRL, înfiinţată cu doar câteva zile înainte de licitaţie, cu „rădăcini” într-un off-shore din Cirpu – Caumalis Ventures Ltd şi administrat de un individ condamnat la închisoare cu executare pentru înşelăciune, cu doar câteva luni înainte de a se arăta mare amator de afaceri în domeniul transportului feroviar. Senatorul de Huşi, Nelu Tătaru, este parlamentarul care a făcut demersuri susţinute pentru ca huşenii să beneficieze din nou de transport feroviar în zona lor.
„Poate e mai bine că această firmă nu a mai semnat contractul. De la bun început, de când am aflat cine a câştigat licitaţia, mi-am exprimat scepticismul, din cauza faptului că societatea părea înfiinţată în pripă şi fără experinţă în asemenea afaceri. Rămân încrezător în faptul că un operator serios îşi va îndrepta atenţia într-o zi spre zona Huşi şi va identifica aici un potenţial economic. Ştiu că huşenii îşi doresc acest lucru şi ar fi păcat ca tot ce s-a construit altădată, cu mari eforturi, să fie abandonat în paragină„, a spus senatorul Nelu Tătaru.